De elementen van contentmarketing met video
Een goede contentmarketingstrategie is de basis voor een resultaatgerichte videomarketing campagne of programma. Snip Snap on Social helpt je om je video contentmarketing naar het hoogste niveau te brengen. Voor iedere social video campagne of programma focussen wij ons op de volgende onderdelen:
Video contentstrategie
De contentstrategie voor videomarketing is cruciaal. Wij kiezen het juiste type video bij het juiste moment, passend bij de koop- of beslis intentie. De videocontent en de social media kanalen dienen te passen bij de campagnedoelstelling en beschikbare middelen.
Snip Snap on Social helpt jou met een goede contentstrategie in de klantreis door het gebruik van o.a. het model see, think en do bekijken we in welke fase jouw target-doelgroep zich bevindt in de klantreis. Aan de hand daarvan maken we videocontent dat naadloos aansluit bij de behoefte van je klant. We zorgen ervoor dat de juiste video de juiste doelgroep raakt.
Contentmapping voor video
Nadat de contentstrategie opgezet is, begint de fase van contentmapping. Welke videocontent past binnen de gekozen contentstrategie en past bij het juiste moment in de klantreis? Met contentmapping kun je content in meerdere video’s opsplitsen. Een slimme manier om je content over een langere periode uit te zetten. Hierdoor geef je niet alles in één keer weg en kun je de content ook aanpassen op de klantreis van je doelgroep.
Contentkalender voor video
Wanneer de onderwerpen gekozen zijn beginnen we aan de planning in de vorm van een contentkalender. Met een contentkalender zorgen we ervoor dat je precies weet welk type content wanneer gepubliceerd wordt. Ook zie je in de contentkalender wie er verantwoordelijk is voor de content en de publicatie hiervan.
De kracht van Snip Snap on Social is dat wij alle onderdelen van een succesvolle social video campagne meester zijn. Al onze video campagnes passen bij het juiste moment van de klantreis. Wij hebben ervaring met korte en intensieve campagnes, maar ook met langlopende campagnes voor de duur van een jaar om thought leadership binnen een bepaald domein te creëren.