Snackable content

social content met stopping power

Snackable content: het creëren van stopping power.

De uitdaging voor marketeers ligt tegenwoordig in het creëren van content met stopping power: “hoe krijg je de aandacht van de fan?” Het antwoord ligt in snackable content. Serveer niet je content in één hoofdgerecht uit, maar schotel je fans elke keer een lekkere hap content voor.

Inzet van snackable content

Snackable content helpt je om op te vallen bij je doelgroep. Het zijn over het algemeen korte video’s en zijn in allerlei vormen te bedenken: stop motion, cinamagraphs, animated gif’s, photo-timelapse. Ook hele inhoudelijke content leent zich hier goed voor. Deze vorm van content is een goede traffic generator waardoor je op social opvalt en traffic mee naar je site kunt genereren.

Met behulp van content mapping kun je makkelijk content in stukken knippen. Contentmapping is je begin van het maken van snackable content. Zo maak je als het ware ‘kleine hapjes’ content in plaats van direct al je content in de vorm van een  hoofdgerecht uit te serveren. Ook is het een slimme manier om je contentkalender te vullen.

Het is belangrijk om snackable content te gebruiken om daarmee een onderwerp te claimen en thought leadership te creëren. Snackable content is over het algemeen kort en dat past beter bij een doelgroep zoals de millenials, maar over het algemeen is de gemiddelde spanningsboog slechts 8 seconden. Het is dus van belang om kort van stof te zijn en direct op te vallen. Met snackable content kun je wel de aandacht van je fan krijgen. Je maakt je content op deze manier aantrekkelijk en opvallend.