Project

Vaker Vega

Omschrijving

Hoe kunnen we mannen vaker vegetarisch laten eten? Met deze vraag maakte we een multimediale campagne. Zowel offline als online. Uit onderzoek bleek dat de doelgroep wel vaker vegetarisch wilde eten, maar vooral dacht dat het moeilijk was en dat het minder lekker zou zijn. Proeven doet geloven, dus wij gingen met een heuse foodtruck.

De campagne is ontwikkeld in het see, think en do model. Met een campagnevideo met Susan Smit lieten we zien hoe de reacties waren op vegetarisch eten. Hier bouwden we een fanbase op. Vervolgens re-targetten we de fanbase om ze te helpen in hun overwegingen. We toonden heerlijke vegetarische gerechten die in een handomdraai te maken zijn en video’s waarom het belangrijk is om vaker vegetarisch te eten. Tot slot kreeg men een advertentie te zien over een vegetarisch kookboek van het Voedingscentrum.

Resultaat

Onderzoek toonde aan dat we impact hebben gemaakt op het vaker vegetarisch eten bij de doelgroep. Het doel van de campagne was de doelgroep laten zien hoe zij lekker kunnen leren eten zonder vlees, en hen bewust te maken van de voordelen die het milieu en gezondheid biedt. Wil je meer weten over het exacte resultaat? Mail ons.

Geen Snip Snap nieuws en blogs missen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief.