PostNL is Nederlands bekendste postbedrijf en dé dienstverlener in post en logistiek. Dagelijks bezorgen zij gemiddeld 900.000 pakketten en 6,8 miljoen brieven in de Benelux. Zij zijn de onmisbare schakel tussen verzenders en ontvangers en de verbinder tussen de fysieke en digitale wereld. Bij PostNL werken meer dan 45.000 werknemers en is daardoor één van de grootste particuliere werkgevers van Nederland.
Snip Snap on Social nam het Instagram account van PostNL over en verzorgde alle posts en stories. Voordat we zijn gestart hebben we middels een interactieve online sessie gebrainstormd en vervolgens een nieuw contentplan met verschillende formats ontwikkeld. Burning questions, het perfecte kaartje, humans of PostNL en zo nog meer zie je regelmatig terug op de tijdlijn.
Daarnaast hebben we ons de afgelopen periode gefocust op speciale “stuur-een-kaartje” momenten, Gouden Nijntje en de jaarlijkse Kinderpostzegelactie die in 2020 juist extra aandacht vereisen. We zien al duidelijk resultaat van onze inspanningen. Zo verhoogden we de interactie tussen klanten en PostNL door volgers vragen te stellen over hun ervaringen met het sturen en ontvangen van post en hebben we een kijkje achter de schermen gegeven door verhalen over werknemers en hun werkprocessen te plaatsen. Een goede mix van verschillende type onderwerpen die allemaal bijdragen aan het social media imago van PostNL.