
Online Eurovision Village
Omschrijving
Good afternoon Europe! Snip Snap on Social heeft zich van 15 tot 23 mei 2021 volledig ingezet om fan content te maken voor dé ontmoetingsplaats voor songfestivalfans in gaststad Rotterdam! Vanwege de coronacrisis was er geen fysieke fanzone, maar een super gaaf online 3D alternatief. Met de content die wij maakten hebben we iedereen uitgenodigd om langs te komen in de digitale editie van de Eurovision Village. Zo hielpen we mee om het echte festivalgevoel ook online te creëren. Wij zijn onwijs trots dat we hier aan mee mochten werken, want zeg nou zelf; dit was een once in a lifetime experience.
Bekijk de content die we gemaakt hebben op o.a. Facebook, YouTube, Twitter en Instagram. Optredens van o.a. Afrojack, OG3ENE en Johnny Logan kwamen voorbij.
Resultaat
In 1 week hebben we het volgende geproduceerd;
- 1 hero video
- 18 hub video’s
- 150 hygiëne postings
Met deze content hebben 31,5 miljoen mensen bereikt, waarbij het sentiment erg positief was (35% positief, 64% neutraal en 1% negatief). Instagram had de hoogste engagementrate (6.06% vs 1.22% becnhmark), maar Twitter heeft veruit voor het meeste bereik gezorgd (28.1 miljoen mensen).
Met een dedicated contentlab hebben we op locatie én vanuit ons kantoor in Rotterdam on the spot samengewerkt. Alle disciplines vanuit het team, werkten vanuit een veilige hub met elkaar samen. We werkten agile en zijn daardoor heel wendbaar geweest in het creëren van content.