Voedingscentrum

Klant
Het Voedingscentrum is een semi-overheidsinstelling die voorlichting geeft over voedsel en voeding. Het Voedingscentrum biedt consumenten en professionals wetenschappelijke en onafhankelijke informatie over een gezonde, veilige en meer duurzame voedselkeuze.

Voor het Voedingscentrum werken is altijd een smakelijk feest. Voor verschillende duurzame pijlers werken we langdurige contentprogramma’s uit. Op deze manier dragen we bij om in Nederland iedereen te helpen met het kiezen van gezond en bewust eten.

Schijf van Vijf webcare
In maart 2016 heeft het Voedingscentrum de nieuwe Schijf van Vijf gelanceerd. Er werd gerekend op veel reacties. Om die reden hebben we voor het Voedingscentrum een webcare strategie ontwikkeld en webcare afdeling opgezet. Een nieuw team werd ingericht en wij fungeerden tijdens de campagne als conversation managers. Het totaal resultaat was dat we een hoop negatief sentiment weg hebben kunnen halen en dat het zelfs als opvallend werd ervaren hoe snel het Voedingscentrum reageerde. Na de lancering van de Schijf van Vijf is de webcare in tact gebleven.

Campagne: Waarheid op Tafel
Op internet lees je veel over voeding, maar wat is de waarheid? Is roomboter of margarine beter voor je? En kun je beter kiezen voor zeezout of keukenzout? Met o.a. deze stellingen gingen we de straat op en vroegen het aan voorbijgangers. De experts van het Voedingscentrum gaven in de klantreis antwoord.

Campagne: Groen bezig
Hoe kunnen we mensen inspireren op voedzaam, lekker en toch ook duurzaam eten? Met vijf duurzame stappen hebben we de doelgroep via social media smakelijke inspiratie voorgeschoteld.

Campagne: Vaker Vega
Hoe kun je ervoor zorgen dat mannen vaker hun vlees laten staan? Dat is gezond en ook goed voor het milieu. We ontwikkelden de Vaker Vega Foodtruck tour met Susan Smit als presentatrice.

Bekijk onze video services