Project

EET-Team

Omschrijving

Het doel was om in de top 10  zoekresultaat van Google te komen en op deze manier de doelgroep te voorzien van juiste en wetenschappelijk onderbouwde informatie over voeding. Het resultaat is de YouTube-serie: Het EET-Team. In deze serie gaan zij gaan op zoek naar de antwoorden op de meest gestelde vragen. Zij gebruiken daarvoor het publiek en raadgevers. Uiteindelijk gaan ze naar een voedingsexpert van het Voedingscentrum. Op deze manier hebben we een combinatie gemaakt van entertainment en educatie.

Resultaat

Een serie van 12 video’s van 5 tot 10 minuten die resulteren in een gemiddelde uitkijktijd van 40%. Daarnaast zien we dat mensen doorklikken naar het goede antwoord. Gemiddeld komt de video binnen een maand tijd in de top 10 van Google resultaten. Deze video’s zijn daarmee tijdloos en zal in aantal views blijven groeien. Naast de YouTube video’s hebben wij ook versies voor Instagram Stories geproduceerd voor het genereren van traffic.

Voor ons is Snip Snap een echte uitkomst: goed advies, hele creatieve content, snel schakelen en zeer betrokken en professioneel. En ook een multimediale campagne is in goede handen. In korte tijd hebben ze een online en offline campagne opgetuigd waar we zeer tevreden over zijn.

Birgit Broer, Senior Communicatieadviseur
Geen Snip Snap nieuws en blogs missen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief.