

3 belangrijke trends op TikTok voor 2023
13 februari 2023Schrijver: Jamie Been, Account Creative
Heb jij de nieuwste trends op TikTok even gemist? No worries, want ik zal mijn urenlang scrollen in deze blog even kort voor jullie samenvatten.
Dat brengt ons gelijk bij de eerste trend: #bookreview.
De hashtag bookreview ging vorig jaar al “viral”, maar heeft dit jaar maar liefst het aantal van 630 miljoen views bereikt. De reviews die succesvol zijn, vertellen allen net iets meer dan de standaardinformatie op google. Geef dus je ongezouten mening en extra juice. En zeg nou eerlijk, in Nederland delen we graag onze mening toch? Ook is er veel behoefte aan productreviews. Zo vergelijken veel influencers op TikTok graag dure merken met goedkopere producten. Ze kijken of het goedkopere product een “dupe” is van de echte.
Wil je echt scoren? Splits jouw review dan op in 3 delen gedurende de dag. Gegarandeerd dat niet-volgers sneller op jouw pagina belanden voor deel 2 en het engagement stijgt.
Ja! Deel je TikToks op in afleveringen #soapserie
De doelgroep is aan het veranderen op TikTok en dat vraagt om een iets wat andere aanpak voor ons als bedrijf. Richt jij je op de leeftijdscategorie 25 tot 35 jaar? Dan is het slim om deze trend even onder de loop te nemen. Start je eigen serie. Dit kan een serie zijn over het werken bij jouw bedrijf met je eigen werknemers in de hoofdrol of een serie verhalen, waarbij de kijken volgende week weer terug wil komen voor een goede afloop. Je houdt je kanaal trending en verplicht jezelf om regelmatig te plaatsen. Een win-winsituatie dus!
Trend 3: #bewegenoptiktok
Het zal te maken hebben met de goede voornemens in januari, maar het is je vast niet ontgaan dat de hashtag #bewegenoptiktok bij iedereen wel één keer per dag voorbijkomt. Tips en Tricks over gezond eten en of beelden van sportende TikTokkers, onder wie veel BN’ ers. Nederland heeft zeker in deze maanden van het jaar behoefte aan een gezondere levensstijl. Kan jij hier met jouw dienst of product goed op inspelen? Dan raad ik je zeker aan om vandaag nog een video te posten.
En onthoud: don’ t make adds, make TikToks! Benieuwd wat ik Hiermee bedoel of wil je meer weten over de nieuwste trends voor jouw bedrijf? Stuur mij dan even een berichtje, want ik kom graag een keer langs!